PROPOZYCJE

Zmierz co możesz zmierzyć, policz co możesz policzyć,
A niemierzalne uczyń mierzalnym - Galileusz

Gra
W oparciu o zdobyte doświadczenia podczas opracowywania i eksploatacji "Patriotycznej gry komunikacyjnej" możliwe jest zaprojektowanie edukacyjnych gier turystycznych z wykorzystaniem opracowanych wcześniej aplikacji w rodzaju:
  1. Turystyczny szlak patriotyczny "Polski Walczącej" Legionowo
    Mapka

  2. Miejsca Pamięci "Walka i Konspiracja" Grodzisk Mazowiecki
    Mapka

  3. Miejsca pamięci Powstania Warszawskiego 1944
    Mapka

  4. Zielonogórskie Bachusiki
  5. Wrocławskie Krasnale
  6. Łódź Bajkowa
  7. Spacer szlakiem najważniejszych zabytków Poznania
  8. Miejski Szlak Turystyczny w Szczecinie
  9. Otwock uzdrowiskowy i sanatoryjny
  10. Szlak Trójmiejski
  11. Droga Królewska - Kraków
Aplikacje takie mają opracowane strony internetowe z opisem dotyczącym zwiedzanych miejsc.

Proponowane gry byłyby "nakładkami" nad aplikacjami turystycznymi, które zawierałyby co najmniej: Warunkiem ich opracowania jest dostarczenie współrzędnych położenia miejsc.

Zgodnie z zamieszczonym cytatem: Proponuje się umocowanie w każdym miejscu tabliczki o dowolnej postaci z kodem QR w którym zapisany jest adres strony internetowej - możliwe jest przygotowanie i wykonanie takich tabliczek, ale musi być pdłoże do umieszczenia tabliczek.

Poniżej jako przykład zamieszczono postać tabliczki wykorzystywanej w naszej grze, po zeskanowaniu otwierana jest strona dot. zdobycia budynku PAST-y.
Tabliczka
Umocowanie tabliczek nie jest to co prawda konieczne, ale tabliczka zwraca uwagę na charakter miejsca i bezpośrednio umożliwia zapoznanie się z opracowanymi informacjami - po zeskanowaniu kodu QR.

Nakładka będzie miała postać oddzielnej strony internetowej obejmującej dla każdej gry wykaz i mapkę miejsc z pytaniami testowymi oraz w/w zestawienia.

Możliwe jest też zaprojektowanie gier obejmujące opracowanie opisów w postaci stron internetowych z informacjami o miejscach. Mogą one dotyczyć dowolnych szlaków turystycznych, przykładowo:
  1. Miejsca Pamięci Narodowej Radom
  2. Miejsca Pamięci Narodowej Gdańsk
  3. Miejsca Pamięci Narodowej Tarnów
  4. Szlaki turystyczne Gminy Jabłonna
  5. Szlaki turystyczne Nadleśnictwa Pułtusk
  6. Szlaki turystyczne w gminie Pieniężno
  7. Miejsca pamięci w lubuskich lasach
  8. Bydgoski Rowerowy Rajd Niepodległości
Warunkiem jest dostarczenie informacji źródłowych dot. miejsc oraz współrzędnych ich położenia.

Wchodzi w rachubę także wariant mieszany polegający na uzupełnieniu dotychczasowo opisanych miejsc.

Zamiast opracowywania stron internetowych z informacjami źródłowymi możliwe jest "zasilenie" nimi systemu dydaktycznego e-nauka informacjami dotyczącymi zwiedzanych miejsc, co umożliwi przygotowanie się do zwiedzania, a w szczególności zapewni udzielanie prawidłowych odpowiedzi na pytania testowe.

Poniżej zamieszczono odsyłocze do wersji pilotowych 7 własnych edukacyjnych gier turystycznych => Instrukcja, opracowanych z wykorzystaniem podanych powyżej stron internetowych. W grach tych występuje od 3 do 5 miejsc z zarejestrowanymi współrzędnymi położenia, dla każdego z nich zamieszczono trzy pytania testowe z trzema możliwymi odpowiedziami. Pytania i podane odpowiedzi wyświetlane są w losowej kolejności.
  1. Turystyczny szlak patriotyczny "Polski Walczącej" Legionowo - w/w przykład 1, na razie 5 miejsc z 78 położonych na 3 szlakach
  2. Miejsca Pamięci "Walka i Konspiracja" Grodzisk Mazowiecki - w/w przykład 2, na razie 5 miejsc z 20
  3. Zielonogórskie Bachusiki - w/w przykład 4, na razie 5 miejsc z 43
  4. Wrocławskie Krasnale - w/w przykład 5, na razie 5 miejsc z prawie 400
  5. Łódź Bajkowa - w/w przykład 6, na razie 3 miejsca z 9
  6. Spacer szlakiem najważniejszych zabytków Poznania - w/w przykład 7, na razie 5 miejsc z 23
  7. Miejski Szlak Turystyczny w Szczecinie - w/w przykład 8, na razie 5 miejsc z 42
Uwagi:

  1. W każdej grze w części Zasady dostępne są: Instrukcja i Regulamin
  2. Nie we wszystkich wersjach pilotowych kompletne są wykazy szkół. Oprócz klasyfikacji szkół możliwe jest wprowadzenie rangingu gmin, osiedli czy dzielnic na podstawie wyników uczniów szkół i uczelni
  3. We wszystkich grach zamieszczono 25 pytań testowych dotyczących Odzyskania niepodległości przez Polskę. Pytania te mogą być uzupełnione lub zastąpione innymi pytaniami, np. dotyczącymi Historii zielonogórskiego winiarstwa lub Historii przemysłu włókienniczego w Łodzi.
Etapy przygotowania i prowadzenia gry
1. Wybranie miejsc
2. Zmierzenie współrzędnych miejsc
3. Opracowanie opisów
4. Opracowanie stron internetowych
5. Opracowanie streszczeń opisów
6. Przetłumaczenie streszczeń opisów na j. angielski
7. Nagranie streszczeń w j. polskim i j. angielskim przez lektorów
8. Opracowanie pytań testowych
9. Opracowanie wykazu szkół
10.Zaprojektowanie tabliczek z kodami QR
11.Wygenerowanie arkusza wielkoformatowego z tabliczkami
12.Wycięcie tabliczek
13.Umocowanie tabliczek
14.Zaprojektowanie i wygenerowanie gry z wykorzystaniem informacji z 2, 4, 7, 8 i 9
15.Promocja i inauguracja gry
16.Obsługa gry (odpowiadanie na e-maile uczestników, publikowanie ogłoszeń, wysyłanie e-maili do uczestników, poprawianie błędów, itp)

Etapy 8 - 16 występują w każdym przypadku, a poprzednie w zależności od wcześniejszych prac i zainteresowania.

Możliwe jest uzupełnianie gier o elementy występujące w grach miejskich, np. Tajemnice Ziemi Lubuskiej, m.in. o układanie hasła z liter pochodzących z opisów umieszczonych w zwiedzanych miejscach na tablicach czy pomnikach - za jego podanie w prawidłowej postaci będą przyznawane kolejne punkty.

Dzięki zaprojektowaniu i wdrożeniu takich gier uzyskujemy: W przypadku zainteresowania powyższymi propozycjami prosimy o kontakt na adres: gra@armiakrajowa.org.pl